Ikgadējā Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta balvu pasniegšanas ceremonijā SIA “Rīgas ūdens” ticis pie īpašas atzinības – “Ilgtspējas indeksa 2024” sudraba sertifikāta.
Sudrabs pēc desmit gadu pārtraukuma
Ilgtspējas indeksa eksperti klātienes pasākumā 13. decembrī paziņoja 2024. gada rezultātus un sveica tos Latvijas uzņēmumus un iestādes, kas demonstrējuši atbildīgu pieeju un rīcību ilgtspējas aspektos. “Rīgas ūdens” šajā novērtējumā piedalījās pēc aptuveni desmit gadu pārtraukuma, tāpēc sudraba sertifikāts uzskatāms par ļoti labu rezultātu. Izvērtējot ekspertu ieteikumus un vēl vairāk uzlabojot savu darbību dažos aspektos, uzņēmums tuvākajos gados cer pretendēt uz zelta un arī platīna statusu.
“Ilgtspējīgas un atbildīgas uzņēmējdarbības prakse gadu gaitā ir kļuvusi par nozīmīgu Latvijas korporatīvās kultūra sastāvdaļu. To uzskatāmi parāda arī ilgtspējas indeksa jaunākie rezultāti – izpratne par vides, sociālajiem un pārvaldības aspektiem strauji palielinās, turklāt ne tikai komercsektorā un ne tikai dažādu regulējumu ietekmē. Piemēram, šī novērtējuma dalībnieku vidū jau vairākus gadus ir ne tikai uzņēmumi, bet arī valsts iestādes, kuras arī ir gatavas vērtēt savu sniegumu atbilstoši virknei ilgtspējas kritēriju un izmantot iegūtos datus attīstībai un uzlabojumiem,” uz šīs balvas nozīmīgumu norāda eksperti.
Uzņēmums jau tiek aicināts ekspertu lomā
Savukārt Latvijas Bankas sadarbībā ar Tieslietu ministriju un Korporatīvās pārvaldības konsultatīvo padomi šonedēļ rīkotajā “Latvijas Ilgtspējīgas pārvaldības balvas 2024” pasniegšanas ceremonijā “Rīgas ūdens” šoreiz jau bija pieaicināti ekspertu lomā – dalīties ar pieredzi paneļdiskusijā par ētikas aspektiem ilgtspējīgā uzņēmuma pārvaldībā.
SIA “Rīgas ūdens” valdes priekšsēdētājs Krišjānis Krūmiņš uzsvēra, ka “ētika ir pamatu pamats, kā komunicēt ar iedzīvotājiem un arī sadarbības partneriem”. Arī “Rīgas ūdenī” ir izstrādāts Ētikas kodekss un dažādas kapitālsabiedrības darbību reglamentējošas politikas, taču ir arī praktiskā puse – kā uzņēmumā strādājošie komunicē ar klientiem. Šīs saiknes uzlabošanai uzņēmums ar mākslīgā intelekta rīku iesaisti ir ieviesis telefonsarunu ierakstu analīzes programmu (Pitch Patterns), ar kuras palīdzību plānots uzlabot klientus apkalpojošā personāla saziņu ar klientiem, ar speciāliem algoritmiem izanalizējot aptuveni 6000 mēnesī saņemtos telefonzvanus. “Tas tiek darīts, lai mūsu cilvēki spētu aizvien vairāk uzlabot savas komunikācijas prasmes saziņā ar klientiem,” uzsvēra “Rīgas ūdens” valdes priekšsēdētājs Krišjānis Krūmiņš. “Praktiskie soļi šajā jomā no mūsu puses tiek sperti ik dienu. Mēs gribam, lai mūsu klienti dzirdētu: mēs zinām problēmu, mēs zinām risinājumu, un mēs to īstenosim!”
Pasniegtas Ilgtspējīgas pārvaldības balvas
Melngalvju nama Svētku zālē notikušajā pasākumā tika apbalvoti uzņēmumi un organizācijas, kas 2024. gadā ir demonstrējuši atzinības vērtu sniegumu ilgtspējīgas pārvaldības jomā. Šogad tika iesniegti 28 pieteikumi un balvas labākajiem tika četrās nominācijās, tāpat tika pasniegtas arī trīs speciālbalvas. Pērn “Rīgas ūdens” saņēma balvu kategorijā “Iesaistīto pušu vadības praktiķis”, žūrijai uzsverot, ka “uzņēmums ir definējis iesaistītās puses, kā arī ieguldījis būtiskas pūles iesaistīto pušu vadības pasākumu definēšanā un īstenošanā. Neskatoties uz darbības jomas izaicinājumiem, uzņēmumam ir izdevies demonstrēt augsta līmeņa komunikāciju tādējādi stiprinot attiecības ar iesaistītajām pusēm, nodrošinot labu uzņēmuma reputāciju un veiksmīgu turpmāko izaugsmi.”
“Iepriekšējo gadu laureāti pierāda, ka ilgtspējīgas pārvaldības pamatprincipu ieviešana uzņēmumu stratēģijā un darba vides kultūrā sniedz pievienoto vērtību, ko novērtē gan paši [uzņēmumu] darbinieki, gan sadarbības partneri. Tas ir solis ne tikai uzņēmuma konkurētspējas attīstībā, bet plašākā mērogā – valsts ekonomikas izaugsmē un labklājības nodrošināšanā,” uzsver Latvijas Bankas padomes locekle Kristīne Černaja-Mežmale.
Balvas pasniegšanas mērķis ir stiprināt Latvijas uzņēmumu ilgtspēju un veicināt Latvijas Korporatīvās pārvaldības kodeksa praktisko ieviešanu, attīstot uzņēmumu darbības efektivitāti un ilgtermiņa vērtības pieaugumu, kā arī sniegt publisku pozitīvu novērtējumu uzņēmumiem ar ilgtspējīgu pārvaldības modeli. “Ilgtspējīgas pārvaldības balva iedibināta ar mērķi atzinīgi novērtēt un popularizēt labo praksi ilgtspējības un korporatīvās pārvaldības jomā, jo redzam, ka tā ir iespēja ne tikai atbilst šā laikmeta standartiem, bet arī rast veidus, kā strādāt ar lielāku pievienoto vērtību. Ilgtspējīga ekonomikas attīstība nenozīmē bezgalīgus papildu tēriņus, tā ir iespēja investēt transformācijā, lai nākotnē strādātu gudri un pelnītu vairāk. Balva ir ne tikai liels gods un atzinība par paveikto, bet arī pienākums - kļūt par pārmaiņu vēstnešiem un iedvesmas avotu citiem,” norādīja Latvijas Bankas prezidenta vietniece Santa Purgaile.