10 / 12 / 2024

Pieaug klientu apmierinātība ar “Rīgas ūdens” darbību

Ar katru gadu pieaug klientu apmierinātība ar SIA “Rīgas ūdens” darbību un uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem, secināts SIA “RAIT Custom Research Baltic” veiktajā ikgadējā klientu apmierinātības pētījumā. 

2024. gadā sadarbību ar SIA “Rīgas ūdens” par kopumā apmierinošu atzinuši jau 89% respondentu (2023. gadā šis rādītājs bija 87%, bet 2020. gadā – tikai 77%), no kuriem turklāt jau vairāk nekā trešdaļa jeb 34% aptaujāto ir atzīmējuši, ka ir ļoti apmierināti vai pilnībā apmierināti ar savu pieredzi sadarbībā ar uzņēmumu (2020. gadā tādu bija 19%, 2023. gadā – 30%). Pieaudzis apmierināto klientu skaits praktiski visos segmentos, turklāt vērojams, ka kopš 2020. gada pakāpeniski samazinās neapmierināto klientu īpatsvars. 

Arī tā saucamajā lojalitātes indeksā ar katru gadu “Rīgas ūdens” vērtējums palielinās – 2024. gadā tas bijis 72 punkti 100 punktu skalā. SIA “RAIT Custom Research Baltic” analītiķi norāda, ka, salīdzinājumā ar citiem komunālo pakalpojumu sniedzējiem, “Rīgas ūdens” rādītāji šajā aspektā ir līdzīgi vai pat augstāki par vidējo.

Klienti īpaši novērtējuši to, ka “Rīgas ūdens” ir uzticams uzņēmums, kura sniegtie pakalpojumi un to kvalitāte atbilst cenai. Īpaši izcelta darbinieku godprātība savus pienākumus veicot, uzņēmuma drošums un stabilitāte, kā arī dzeramā ūdens un ūdenssaimniecības pakalpojumu kopumā kvalitāte, savukārt pie izaicinājumiem, pie kuriem jau tuvākajā laikā tiks piestrādāts īpaši, minamas dažādu birokrātisko procedūru atvieglošana, it īpaši jaunu pieslēgumu ierīkošanas un/vai būvniecības procesu gaitā.

Paldies klientiem par uzticību! Šis augstais novērtējums ir visas mūsu komandas kopīgs sasniegums, un mēs ar lielu degsmi strādāsim, lai turpinātu nodrošināt vislabākos pakalpojumus,” uzsver SIA “Rīgas ūdens” Klientu servisa nodrošinājuma departamenta direktore Līva Duļbinska. “Ikgadējais klientu apmierinātības pētījums palīdz iegūt informāciju par nepieciešamajiem uzlabojumiem mūsu darbībā. Tā, piemēram, balstoties uz šādi saņemtajiem datiem, 2024. gadā ieviesām mākslīgā intelektā bāzēta telefonsarunu ierakstu analīzes rīku (PITCH Pattern). Lai uzlabotu Klientu portāla funkcionalitāti, veikts lietotāju pieredzes audits, un šobrīd uzsākts apjomīgs darbs pie portāla dizaina un navigācijas uzlabošanas, lai jau nākamajā gadā klientiem būtu pieejams portāls ar jaunu izskatu un uzlabotu funkcionalitāti. Tāpat ieviestas regulāras informatīvas izsūtnes “Draudzīgie padomi” par aktuālām un nozīmīgām ūdenssaimniecības tēmām, piemēram, tarifa izmaiņām, ūdens vērtību, ūdensapgādes tīklu sagatavošanu ziemai, ūdens atslēgšanas procedūrām, iekštīklu tehnisko stāvokli un citiem aktuāliem jautājumiem. 

Uzņēmums šobrīd ir izvirzījis daudz ambiciozu un uz klientu apkalpošanas uzlabošanu vērstu mērķu. 2024. gada nogalē jau ieviesīsim informatīvas izsūtnes par avārijas darbiem, izmantojot SMS un e-pastu, savukārt 2025. gadā plānots uzsākt telemetrijas projekta īstenošanu. Mums rūp klientu apmierinātība, tāpēc ar prieku paziņojam par jaunas iniciatīvas ieviešanu – tā saucamajām pulsa aptaujām. Tās ļaus mums reaģēt uz klientu atsauksmēm uzreiz, palīdzot vēl labāk izprast klientu vēlmes un uzlabot mūsu sniegtos pakalpojumus.”

Klientu pētījums ik gadu tiek veikts ar mērķi noskaidrot apmierinātību ar “Rīgas ūdens” darbību un sniegtajiem pakalpojumiem, uzņēmumam vēloties nodrošināt aizvien labākus pakalpojumus un servisu. Pētījuma rezultāti tiek ņemti vērā, aktualizējot uzņēmuma noteiktās pamatvērtības darbā ar klientiem, kā arī definējot rīcību identificēto problēmu novēršanai un jaunu apkalpošanas standartu ieviešanā.

Dalies: